JELLE: “IK HEB IN DE PRAKTIJK DINGEN GELEERD DIE IK OP SCHOOL NOOIT HAD KUNNEN LEREN”

YOUBELONG2

26.01.2019 | 20.00 | Marie Jansen

Jelle (24) was achttien toen hij zijn eigen filmproductiebedrijf VanJelle Producties oprichtte. Al tijdens zijn VMBO opleiding was het zijn grote droom om auditie te kunnen doen aan de filmacademie in Amsterdam. Voor zijn toelating heeft hij een film gemaakt en gaandeweg kwam hij erachter dat het ondernemerschap meer bij hem past dan het volgen van onderwijs. In dit artikel lees je over de ongewone weg die hij bewandeld heeft.

“De film waarmee ik auditie wilde doen ging over homoseksualiteit. Ik ben zelf homo en ik heb gemerkt dat het niet door iedereen geaccepteerd wordt. Ik wil met mijn films vooral aan jongeren een boodschap overbrengen. Ik voelde mij zo thuis in de filmwereld en het ondernemerschap dat ik al snel dacht: volgens mij word ik niet gelukkig op een vervolgopleiding en kan ik het vak mezelf wel aanleren. En zo ging het ook. Feedback krijgen is heel belangrijk en je moet vooral bij jezelf polsen wat de juiste feedback is. Maar ook naar de juiste mensen luisteren. Maar het allerbelangrijkste is toch wel om goed naar jezelf te kijken. Zelfreflectie heeft mij een heel eind op weg geholpen. Daardoor kan ik me ook beter in anderen verplaatsen. Ik begin goed te regisseren, daar ben ik heel erg in gegroeid. Als ondernemer loop je er vaak tegen aan dat dingen anders gaan dan je had verwacht. Het is dan zaak je verwachtingen bij te stellen maar je moet nooit vergeten waar je het voor doet.

Mijn ouders zijn altijd heel kritisch geweest, soms confronterend kritisch zelfs. Maar dat is achteraf toch erg belangrijk gebleken. Zo raadde ze me soms af om met bepaalde mensen samen te werken. In de meeste gevallen hadden ze gelijk. Daarentegen hebben ze nooit gezegd dat ik terug naar school moest. Wel vonden ze het belangrijk dat ik moest zorgen voor een stabiel inkomen. “Lekker doen wat je leuk vindt” dat is wat ze altijd tegen mij hebben gezegd.” Mijn eigen weg heb ik wel gevonden.”

BRON: LINDA.NL
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar!

SIMONE GING DOOR EEN HEL NA HET VERTREK VAN HAAR EX MAN

WAT MOET IK NU?

28-1-2020 | 13:00 | David Boersen

In sommige situaties weet je echt niet wat je moet doen. Daarom delen echte vrouwen in ‘Wat moet ik nu?’ hun dilemma’s. Ze vragen jou via ons om advies.

Ik hou niet meer van je!
Uit het niets was daar ineens het nieuws: ‘Ik hou niet meer van je en wil bij je weg.’ Stomverbaasd ging ik op de bank zitten en zette ik mijn koffie neer. ‘Wat bedoel je precies?’ Vroeg ik hem terwijl hij mij met glazige ogen aan zat te kijken. ‘Ik hou niet meer van je en wil hier niet meer wonen.’

Zaterdagmiddag
Het was een rustige zaterdagmiddag, eentje waarop wij normaal zouden gaan fietsen of ergens wat zouden gaan drinken, maar dit nieuws veranderde alles voor mij. In de dagen die volgden zeiden we niks tegen de kinderen en deed ik eigenlijk vooral alsof er niks aan de hand was. Toen op een gegeven moment mijn oudste dochter vroeg wat er nou aan de hand was en alles eruit kwam. De kinderen werden ingelicht en geschokt en een aantal dagen erna vertrok hij naar zijn zus, zo vertelde hij. Hij wilde het even aankijken en zou laten weten waar het toe zou lijden.

Gevoel van eenzaamheid

Het begon tot mij door te dringen: Hij was weg en niet van plan om terug te komen. Een heftig gevoel van eenzaamheid, maar vooral angst voor de toekomst viel over me heen. Na twee maanden werd de scheiding en alles wat daar voor geregeld moest worden in werking gezet. Ineens was daar de twijfel of ik wel in mijn eigen huis kon blijven wonen, of ik de kinderen nog wel financieel kon onderhouden en of ik nog wel iets zou over houden.

Hel op aarde

Het regelen van de praktische zaken voor de scheiding en het gemis heeft mijn leven destijds tot een hel gemaakt, ik heb dag in dag uit gehuild.
Ik mag nu, anderhalf jaar verder, zeggen dat er licht aan het einde van de tunnel is. Ik ben nog steeds ontzettend verdrietig maar ik kan weer genieten van kleine fijne momenten en ik weet dat ik dit kan vasthouden en dat het met mij weer goed gaat komen.

BRON: LINDA.NL
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

LORENA: “IK BEN EEN KEER OP DE VERKEERDE PERSOON VERLIEFD GEWORDEN”

YOUBELONG2

25.01.2020| 20:35 uur | Rebecca Salehi

Lorena (32) viel op haar 22ste in de handen van een loverboy. Na drie jaar kwam ze van hem af. In haar dagelijks leven wordt ze toch nog wel vaak geconfronteerd met haar verleden, en ook merkt ze op dat veel mensen vaak geen goed woord over hebben voor haar en haar verleden.

“Het begon allemaal zo onschuldig. Ik was 22 en ging een avondje stappen met mijn vriendinnen. Bij de kluisjes kwam ik hem tegen, en hij trok gelijk mijn aandacht. Hij kwam op mij af en ik was meteen verliefd.  
Na een paar fijne maanden ging het mis. Hij kwam met een voorstel wat inhield dat ik seks moest hebben met een ander, en alleen zo kon ik hem helpen. Hoe stom het ook klinkt, ik heb dit toen gedaan omdat ik hem niet teleur kon en wou stellen. Ik was in die periode ook erg onzeker, en hij gaf mij een beter gevoel over mezelf.”

DE RELATIE
“Ik denk dat veel mensen niet begrijpen hoe intens de relatie met zo’n jongen is op dat moment. Hij is jouw hele leven en jij voelt je zo afhankelijk van hem. Je wilt hem niet teleurstellen of boos maken.
Zulke jongens weten ook precies wie ze moeten hebben, ze gaan voor de meest onzekere meiden, het lijkt bijna alsof ze het ruiken.”

VOOROORDELEN
“Tegenwoordig merk ik dat veel mensen al snel hun oordeel hebben over mij of over meiden die hetzelfde hebben meegemaakt als ik. Vaak vinden ze het ‘naïef’ dat iemand ‘daar zo in trapt’. Of vinden ze deze meiden ‘dom’. In het begin deed het me pijn om zulke woorden over jezelf te horen. Nu doet het me nog weinig.”

NU
“Ik ben het absoluut niet eens met alle vooroordelen die mensen over mij hebben. Ik ben absoluut niet dom, ik ben een keer verliefd geworden op de verkeerde persoon. Dit kan iedereen overkomen. Ondanks al deze ellende heb ik mijn psychologie diploma behaald en ben ik tegenwoordig werkzaam als maatschappelijk werker, dit geeft mij een goed gevoel omdat ik graag mensen wil helpen die o.a. in mijn situatie hebben gezeten.”

BRON: LINDA.NL
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar!

‘IK MOET EEN MASTERSCRIPTIE SCHRIJVEN EN EEN GEZIN RUNNEN’

WAT MOET IK NU?

23.01.2020 | 12:35 uur | Rebecca Salehi

In sommige situaties weet je écht niet wat je moet doen. Daarom delen echte vrouwen in ‘Wat moet ik nu?’ hun dilemma. Ze vragen jou via ons om advies.

Deze week: Sara (36). Zij heeft twee kleine kinderen om mama voor te zijn, een man om vrouw voor te zijn en een masterscriptie te schrijven.

DE SCRIPTIE
“Toen ik aan mijn studie begon op mijn 18e, ging alles me een stuk makkelijker af dan ik had gedacht. Ik haalde goede cijfers en stond aan het einde van de rit gemiddeld een 7,5. Toen werd het tijd om een scriptie te gaan schrijven.

Doordat mijn eerste scriptiebegeleider plotseling met zwangerschapsverlof ging, kreeg ik een andere toegewezen. Deze vond mijn reeds geschreven scriptie niet voldoende en ik moest het helemaal omgooien.
Nadat mijn scriptie meerdere malen afgekeurd was, begon ik de motivatie kwijt te raken, ik was toen 30 jaar. Uiteindelijk heb ik jaren niks geschreven en het heel ver weggestopt.”

HUWELIJK
“In de tussentijd ben ik getrouwd en heb ik twee kinderen mogen krijgen. Hoewel ik het prachtig vond om te trouwen en om mama te worden, zat de scriptie mij nog altijd dwars.
Ik trouwde op mijn ”

OVERSPANNEN
“Ook heb ik in de tussentijd fulltime gewerkt, en mijn man ook. Ik maakte werkweken van 40 uur en ook dit begon zijn tol te eisen. Uiteindelijk raakte mijn man overspannen en kwam thuis te zitten. Hiermee werd er een hogere druk op mij gelegd, ik wou er zijn voor mijn gezin en dacht dat meer werken hier het antwoord op was. Maar dit leidde ertoe dat ik zelf ook overspannen ben geworden.”  

ADVIES
“Inmiddels heb ik mijn vierde scriptiebegeleider toegewezen gekregen, en heb ik ook geen baan zodat ik me vol op mijn scriptie kan storten. Maar het is zo moeilijk om mijn scriptie te combineren met mijn gezin. Ik wil mijn man niet te veel belasten met de kinderen, maar ik wil ook heel graag eindelijk mijn scriptie afmaken. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Kies ik voor mezelf of voor mijn man en kinderen?

BRON: LINDA.NL
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar!

‘OP MIJN VIERDE BEGON IK MIJ VERANTWOORDELIJK TE VOELEN VOOR MIJN 2,5 JARIGE ZUSJE’

MONUMENTJE

26.01.2020 | 17: 08 UUR | Lotte Wiggers

In onze serie ‘Monumentje’ brengen lezers een ode aan een overleden geliefde, vriend of familielid. Cindy herdenkt deze week haar dochter Iza, die overleed aan epilepsie en meerdere handicaps.

Tanja (26) verloor haar broertje voor zijn geboorte toen zij vier jaar was en verloor daardoor ook de band tussen haar ouders. Welke tot op de dag van vandaag nog altijd niet is hersteld.

In onze serie ‘Monumentje’ brengen lezers een ode aan een overleden geliefde, vriend of familielid. Linda herdenkt Sybren, die voor de geboorte al overleed.

Geschreven door Lotte Wiggers (ter nagedachtenis aan Sybren (1998-1998).

EEN BROERTJE
“Tweeëntwintig jaar geleden was mijn moeder zwanger van mijn broertje, Sybren. De hele zwangerschap ging goed en samen met mijn zusje en mijn ouders keken we hier dan ook enorm naar uit. Echter ging het aan het eind van de zwangerschap toch niet zo goed. Mijn broertje overleed in de buik van mijn moeder.”

IK WIL DOOD
“Als mijn moeder hierover vertelt is er een quote die zij nooit zal vergeten en altijd benoemd, ‘Ik wil dood’. Zij lag namelijk in het ziekenhuis te bevallen van haar overleden kindje en naast haar lag er ook een vrouw te bevallen, alleen dan van een levend kindje. Deze vrouw bleef maar schreeuwen ‘Ik wil dood’. Wat natuurlijk niet echt goed viel bij mijn moeder en heeft dan ook deze vrouw over laten brengen naar een andere kamer.”

DEPRESSIEF
“Doordat deze gebeurtenis zo een grote impact heeft gemaakt op mijn moeder, is zij depressief geworden waarbij zij ook enorm veel ging drinken. Ze wist niet meer goed wat ze met het leven, mij en mijn zusje aan moest. Als reactie hierop ging ze mij slaan. Dit heb ik bewuster meegemaakt dan mijn zusje, want zij was pas 2,5 jaar en ik was toen 4 jaar oud. Vanaf dat moment ben ik mij ook verantwoordelijk gaan voelen voor mijn zusje.”

MIJN OUDERS KWIJT
“Door de jaren heen ben ik de band tussen mij en mijn ouders kwijtgeraakt en ben ik ze op jonge leeftijd ontgroeid. Op het moment dat mijn ouders het leven weer een beetje op de rit kregen en er weer voor mij wilde zijn, wilde ik dit dan ook niet meer.”

JAREN ERNA
“Thuis kreeg ik niet de aandacht die ik wilde en nodig had, dit ging ik zoeken in de verkeerde dingen. Zo gedroeg ik mij slecht op school en loog ik veel. Nu ben ik 26 jaar en vind ik het nog altijd erg lastig om mijn verleden los te laten. Dit komt omdat niemand ooit heeft erkend dat niet alleen mijn ouders een zware tijd hebben gehad, maar ik ook. Mijn ouders willen nu graag door met het leven en het vergeten. Plaats om het samen te verwerken is er dus niet. Dat is dan ook de reden dat ik vanaf 1 februari in Leiden ga wonen, om opnieuw te beginnen en proberen het buiten de stad, waar ik ben opgegroeid, Amsterdam het een plekje te kunnen geven.”

BRON: LINDA.nl
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

SEDU: ‘’IK BEN PEACE’’

YOUBELONG2

25.01.2020 | 13:00 UUR | FLEUR ENDEVELD

Sedu (69) is een vrolijke inspirerende medelander. Hij verhuisde op zijn achttiende als profvoetballer van Senegal naar Frankrijk. Na 10 jaar in Frankrijk gespeeld te hebben voor diverse profclubs, heeft hij Frankrijk achter zich gelaten en heeft de liefde hem naar Nederland gebracht.   

‘’Ik vestigde mijzelf in het plantencentrum Boskoop, waar ik ook al snel werk vond bij een plantenexporteur. Omdat er in Boskoop op dat moment weinig buitenlanders woonde, viel ik door mijn donkere huidskleur meteen op. In het begin vond ik dit erg lastig, omdat veel mensen een vooroordeel over mij hadden.’’

’’Toen ik net in Nederland was komen wonen, sprak ik de taal nog niet. Ik probeerde het natuurlijk wel, maar omdat ik mijzelf niet altijd goed verstaanbaar kon maken zochten mensen niet echt contact. Hier baalde ik van, omdat ik ontzettend mijn best deed om juist door hen de taal te leren. Ook heb ik gemerkt dat sommige kinderen bang voor mij waren. Vaak keerde ik de angst om in verwondering wanneer ik vriendelijk knikte of lachte. Het is en blijven kinderen, dus neem ik ze het niet kwalijk. Toch is het een vooroordeel, wat er eigenlijk niet zou mogen zijn.’’

‘’Voornamelijk tijdens de Sinterklaasperiode kreeg ik te maken met discriminatie. Vaak waren het kleine kinderen die mij gewoonweg aanzagen voor zwarte piet. Hen neem ik het dan ook niet zo kwalijk. Ze wisten gewoon niet beter. Echter was het de opgroeiende jeugd wat me wel wat deed. ‘Hé Zwarte Piet!’, riepen ze dan. Doelend op mijn donkere huidskleur, zwarte rasta haren en kleurige muts die ik toen veel droeg. Ondanks dat het me wel wat deed, ben ik er nooit op in gegaan. Ik ben peace, dacht ik altijd. Ik wil geen ruzie en ik zoek geen ruzie, daar is het leven te mooi voor!’’ ‘’Door veel te lachen en met respect om te gaan met de medemens, merk ik dat er vele vooroordelen zijn weggenomen. Toch blijft het lastig om een subcultuur te zijn die niet altijd door iedere medemens geaccepteerd wordt terwijl ik geen mens kwaad doe, het beste met iedereen voor heb en altijd hard heb gewerkt.’’

BRON: LINDA.NL
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar!

HOE EEN TEKORT AAN ONDERWIJS ZORGT VOOR BLIJVENDE STEREOTYPERING EN ONBEWUST RACISME.

YOUBELONG2

28-1-2020 | 13:00 | David Boersen

Uit gesprekken met Sierra Durgaram (21) is gebleken dat het haar ontzettend kan storen dat men te weinig weet over de tijd van onder andere het slavernij verleden van Nederland, algemeen racisme tegenover donkere mensen in de geschiedenis en de gevolgen van deze matige kennis in het dagelijks leven daarvan. Een korte toelichting op haar ervaringen over dit onderwerp.

Sierra: “Ik heb sterk het idee dat deze onderwerpen veel te weinig terugkeren in bijvoorbeeld geschiedenislessen in elke vorm mogelijk en dat het simpelweg te weinig wordt besproken, waardoor mensen zich minder bewust zijn van de impact die het nu nog kan hebben.”

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik vrij veel heb geleerd over deze tijdperken, voornamelijk tijdens mijn middelbareschooltijd in de geschiedenislessen, jij dus niet?
Sierra: “Het gaat mij voornamelijk om de diepere laag van de gebeurtenissen in deze tijdperken. Als men de ernst zou inzien van de gebeurtenissen doordat er bewustzijn wordt gecreëerd, zouden hedendaagse discussies omtrent racisme zo weg te vegen zijn en zou het een stuk minder voorkomen.”

Zou je hier een voorbeeld van kunnen noemen?
Sierra: “Denk hierbij aan de zwarte pieten discussie. Het is naar mijn mening te absurd voor woorden dat het nog niet afgeschaft is terwijl er zoveel mensen zijn die zich er ontzettend naar bij voelen. Als mensen op jonge leeftijd al onderwezen worden over het ontstaan van zwarte piet zou er een stuk meer begrip zijn voor de partij die tegen zwarte piet is.”

Heb jij persoonlijke ervaringen met racisme in het dagelijkse leven?
Sierra: “Waar ik voornamelijk tegen aan loop zijn ondoordachte opmerkingen die uiteindelijk een erg racistische ondertoon hebben, zowel grappig- als serieus bedoeld. Dit maak ik inderdaad vrij vaak mee en kan soms erg pijnlijk zijn zonder dat deze mensen dat door hebben.”

Dit zijn inderdaad dingen die getackeld kunnen worden als men bewuster omgaat met racisme!
Sierra: “Zeker waar! Het zou een hoop schelen, dus laten we daar met zijn allen vooral ook naar blijven streven.”

BRON: LINDA.NL
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar!

SABRI: “HET VERSCHIL ZIE IK VOORAL ALS IK BIJ VRIENDJES AAN HET SPELEN BEN”

YOUBELONG2

27.01.2020 | 16:35 | Lotte Wiggers

Sabri (14) is een Marokkaanse jongen die op een elitaire Amsterdam Zuid school zit, Het Hervormd Lyceum Amsterdam. Twee verschillende culturen met verschillende normen en waarden.

VERSCHILLEN MET NEDERLANDSE CULTUUR
“Als ik bij vriendjes aan het spelen ben, zie ik dat in de Nederlands cultuur jongeren veel brutaler en directer kunnen zijn richting hun ouders. Met name naar hun moeder toe. Bij mij thuis gaat dat er heel anders aan toe. Ik zou niet tegen mijn moeder schelden of schreeuwen. Wat ik af en toe bij vriendjes wel zie gebeuren.”
NORMEN EN WAARDEN
“Dit komt vooral doordat Moeders in de Marokkaanse cultuur heel streng zijn, veel strenger dan binnen de Nederlandse cultuur. Mijn moeder zou super boos worden als ik mijn stem zou verheffen in een gesprek, of als ik op een toon praat die zij niet bevalt. Er wordt gewoon heel erg gelet op de normen en waarden binnen het gezin.”
GEEN VERSCHIL IN BAND MOEDER EN KIND
“Ik denk dat er geen verschil zit in de band tussen moeder en kind, als je naar de Marokkaanse en Nederlandse cultuur kijkt, maar de omgang binnen de twee culturen verschilt wel. Zo zullen de kinderen uit de Nederlandse cultuur over het algemeen hun moeder net zo veel respecteren en liefhebben als kinderen uit de Marokkaanse cultuur, alleen is de opvoeding anders.”
RESPECT
“Waar dit vandaan komt? Ik denk dat dit te maken heeft met dat ik geleerd heb dat mijn moeder heel veel voor mij doet, zij doet alles voor mij. Ze maakt mijn eten, wast mijn kleren, zorgt voor me en nog veel meer dingen. Dat respecteer ik gewoon heel erg.
MET U AANSPREKEN
“Natuurlijk ben ik ook wel is geïrriteerd of boos op mijn moeder, maar ik zal altijd proberen dit rustig met haar uit te praten en nooit tegen haar gaan schreeuwen. Ook zal ik haar altijd met u aanspreken.”
GROOTSTE VERSCHILLEN
“Dit zijn denk ik de twee grootste verschillen, als ik kijk naar de Marokkaanse en Nederlandse cultuur, wij spreken onze moeders over het algemeen aan met u, zullen onze stem niet verheffen en zullen niet schelden tegen haar. Wat wel sneller gebeurt binnen de Nederlandse cultuur. Het zijn twee verschillende culturen, met beide verschillende normen en waarden, beide is niet goed of slecht. Het is gewoon anders.”

BRON: LINDA.NL
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

SANDRA GING NIET NAAR DE BEGRAFENIS VAN HAAR VADER: “HIJ WAS VOOR MIJ TOCH AL DOOD”

FAMILIEVERDIET

05.01.2020 | 09:00 UUR | FLEUR ENDEVELD

Sandra (50) had tot haar veertiende een fijne jeugd. Ze groeide op samen met haar vader, moeder en broertje. Het gezinsleven kreeg een wending toen haar vader langzaam veranderde in een man die ze op dat moment liever niet had gekend.
Sandra: ‘’Op een gegeven moment dacht ik: dit is mijn vader niet meer.’’

In de rubriek ‘Familieverdriet’ spreekt LINDA.nl mensen die iets aangrijpends hebben meegemaakt binnen hun familie.

1. WAT VOORAF GING

FAMILIEMAN
‘’Vroeger was mijn vader een familieman. We gingen vaak een dag er op uit met het hele gezin.’’

2. WAT ER GEBEURDE

SFEER
’Als we met vrienden afspraken en mijn vader naar huis wilde, ging hij alvast in de auto zitten waarnaar wij moesten volgen. Hij hing in die periode vaak dagen in zijn pyjama op de bank, iets waar mijn moeder een hekel aan had. Op mijn veertiende merkte ik dat de sfeer in huis veranderde door hem.’’

SCHEIDING
‘’Op mijn achttiende gingen mijn ouders scheiden. Mijn vader was het hier niet mee eens en tot alles in staat om wraak te nemen. Hij dreigde zelfs de gaskraan open te draaien in ons huis. Op dat moment zijn we gevlucht. Mijn moeder heeft de buren gewaarschuwd en wij zijn vertrokken naar mijn opa en oma. In deze periode besefte ik me: ‘Dit is mijn vader niet meer’.’’

SADISTISCH
‘’Ik was bang voor hoge bomen. Vooral als het hard waaide. Juist dan besloot hij een stuk met mij te gaan fietsen. Hij genoot ervan als ik bang was. Ook knipte hij – in zijn jongeren jaren – de snorharen van de kat eraf, want hij vond het leuk als een kat dan overal tegenaan liep.’’        

ALCOHOLIST
‘’Mijn vader had een alcoholprobleem. Hij is meerdere malen zijn rijbewijs kwijt geweest. Dit deed hem niets. Zonder rijbewijs en onder invloed stapte hij gewoon de auto in.’’

BEGRAFENIS
‘’In mei 2019 is mijn vader op 75-jarige leeftijd overleden. Hoe gek het ook klinkt, het deed me niks. Ik ben ook niet naar de begrafenis geweest. Het was voor mij al een gesloten boek.’’

3. WAT DE TOEKOMST BRENGT

NU
‘’De herinneringen van vroeger als kind zijn er nog. Daarom heb ik er ook geen last van gehad in mijn verdere leven. Ik heb altijd goed met mijn moeder kunnen praten en nog steeds. We kijken alleen terug op de leuke herinneringen die we aan hem hebben, want desondanks zijn die er ook.’’

BRON: LINDA.NL
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar!

SAAR’S DATELEED: “GA IK EEN KEER UIT MIJN COMFORTZONE, WORDT HET METEEN AFGESTRAFT”

DATELEED
24.01.2020 | 16:03 UUR | MILOS SALSBACH

Saar ging met wat collega’s een hapje eten waar ze de onwijs leuke Tobias ontmoette. Na een geweldige date te hebben gehad waagt Saar het erop. Dit had ze maar beter niet kunnen doen.

En geloof me, deze zie je niet aankomen.

Auteur: Milos Salsbach

FOODHAL“Mijn bizarre verhaal begon toen ik met wat collega’s na werk een hapje ging eten bij de foodhallen in Amsterdam. Dit deden we wel vaker want het was lekker dichtbij kantoor. We splitste allemaal op om eten te halen, ik ging voor de flamkuchen. Daar stond hij dan: Tobias. Dat stond althans op zijn naamkaartje. Ik ben normaal nooit zo, maar nu moest het. Ik gooide al mijn charmes in de strijd en vroeg hem op date. Tot mijn verbazing zei hij ja! ‘Zullen we morgen op C.S. afspreken?’ en zo gezegd, zo gedaan.”

DE DATE
“Ik kwam de metro uit bij Amsterdam Centraal. Een gek gevoel flapperde door mijn buik. Ik kwam aanlopen en daar stond hij weer. Hij wachtte al op me. We hadden eigenlijk helemaal niet afgesproken wat we gingen doen, maar tot mijn verbazing had Tobias een tafeltje gereserveerd bij Loetje. De date verliep super goed. Het viel geen moment stil. We klikte alsof we elkaar al jaren kenden. De seksuele spanning was om te snijden. Ik was van plan iets te doen wat ik nooit eerder had gedaan: Tobias gaat mee naar huis. Iemand naar huis nemen op de eerste date, dat deed ik nooit. Maar Tobias deed gekke dingen met mijn brein. ‘Ach, je leeft maar een keer toch? Wat was het ergste wat er kon gebeuren?’”

DE VOLGENDE DAG
“De volgende dag moest ik Tobias er al redelijk snel uitschoppen, want ik had met mijn beste vriendin Merel afgesproken. We gingen lunchen in de stad om gezellig bij te kletsen. We moesten veel aan elkaar vertellen. Maar toen ik mijn romantische avontuur over Tobias vertelde gebeurde er wel iets heel onverwachts. Merel kende Tobias al.”

DE GROTE VERASSING
“Je weet dat Tobias vader wordt hè?” Tobias heeft dus gewoon een zwangere vriendin thuis zitten! Ik meteen Tobias appen natuurlijk, het bleef tot mijn ongeloof bij blauwe vinkjes. Wel typisch: ga ik een keer uit mijn comfortzone, wordt het meteen afgestraft. Later hoorde ik van Merel dat de vriendin van Tobias abortus gepleegd heeft en Tobias heeft gedumpt. Ik ga NOOIT meer na de eerste date iemand meenemen.”

BRON: LINDA.NL
Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar!

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag